2012. április 28., szombat

Edina sálja


Minden a Primark-ban kezdődött… Aki ismeri ezt a ruhaüzletet, annak nem kell magyarázni. Anglia egyik legolcsóbb üzlete, ami egyébként magyar viszonylatban is messze a „legpénzárcabarátabb” üzlet lenne. (egy Kazinczy veszett el bennem:P). 
Tehát Edina kinézett egy összegöngyölt, nonfiguratív sálat 2 fontért. Tényleg jól nézett ki, és mivel csak 173 sálja van, ezért sürgősen venni kellett még egyet :) 

2 hét múlva szomorúan mutatta nekem, amit anno az üzletben nem vett észre: 3 hatalmas halálfej van a közepén, ami megmagyarázza, hogy mért volt összegöngyölve. Úgyhogy ezzel véget is ért sálunk rövid, 2 hetes élete…

A viccet félretéve, elgondolkoztam ezen a kis eseten. Az életben sok olyan dolog van, ami látszólag jó és kívánatos, de a vége romlás, rosszabb esetben halál. Anélkül hogy kiemelnék ilyen tárgyakat, szereket, vallásokat, vagy cselekményeket, nagyon sok ember kerül ebbe a csapdába, melynek eredménye depressziótól leuralt, boldogtalan, és kiégett élet. Persze az ember keresi a kitörési pontokat, de az újabb, jónak-tűnő dolgok csak még mélyebb állapotot eredményeznek. 
Sokan mondják azt, hogy az alkohol és a különféle drogok épp erre adnak megoldást. Biztos, hogy megoldást nyújtanak, vagy csak elterelik a figyelmemet erről a fájdalmas érzésről, problémáról?
A legtöbb film és klip azt az üzenetet hordozza, hogy a pénz, a siker és a karrier az orvosság erre a megoldhatatlan helyzetre. Biztos, hogy a pénz és jólét okozta külső hatás megoldást nyújt az én belső kiégésemre? Sok ember szerint igen, sőt valóban a pénz boldogít. De akkor mért van az, hogy sztárok és befolyásos emberek sokasága szenved depressziótól, drog-és alkoholfüggőségtől? 
Milliók teszik voksukat a különféle vallások és természetfeletti nyújtotta megbékélésre. Én is valahol ebben látom a megoldást. De a sok száz vallás közül melyikben van az igazság? Mindegyikben, vagy csak az egyikben? És itt elérkeztünk ahhoz a ponthoz, mely rengeteg háború, széthúzás és gyűlölködés okozója. Egy vallást sem szeretnék nevén nevezni, de felteszem a kérdést: Tényleg valóság, amiben hiszek, vagy csak szeretném, hogy az legyen, és bemagyarázom magamnak?
Szeretném leszögezni, hogy én egy vallásban sem hiszek. Ha olvastad már lejjebb a bejegyzéseinket, akkor láthatod, hogy nem egy vallás, hanem egy személy, Jézus Krisztus változtatta meg az életünket. És Ő nem egyenlő egy vallással. Jézus szeretetről beszél, és nem keresztes háborúk véres térítéseiről. Kegyelemről és elfogadásról, és nem lenézésről, vagy ítélkezésről. Megbocsájtásról, és nem gyűlölködésről. Tiszta lapról, és teljes helyreállásról, és nem bűntudattól leuralt életről. Boldogságról és nem értelmetlen szokások és liturgiák gyakorlásáról. Ő valóság és Élet. Ő benne boldog az életem, és úgy érzem, a helyemen vagyok. Benne találtam meg az élet értelmét, amit annyi ember keres. 
Nem számít mit tettél, nem számít ki vagy, nem számít mit értél el eddig, nem számít milyen mélyen vagy, Isten szeret téged. Azért aki vagy. Nem tudsz olyan jót vagy rosszat tenni, ami változtatna ezen. Ő szeret, mert Ő maga a Szeretet. 
Ez nem egy tündérmese, ez nem egy kitaláció, ez az igazság. És ezt nem bemagyarázom magamnak, hiszen én is megtapasztaltam ennek valóságát és erejét.


„Jézus így válaszolt: Én vagyok az út, az igazság, és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam.” (János evangéliuma 14:6)

k.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése